Week 9 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Esmeralda en Maaike - WaarBenJij.nu Week 9 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Esmeralda en Maaike - WaarBenJij.nu

Week 9

Door: Maaike en Esmeralda

Blijf op de hoogte en volg Esmeralda en Maaike

18 April 2016 | Curaçao, Curaçao

Lieve allemaal,

Bij deze weer een verslag van ons. Er zit iets langer tussen het vorige verslag en deze maar jullie zullen wel lezen we hebben het erg druk gehad.

Vrijdag 8 april:
Vandaag stond er zoals altijd weer een dag stage in het vooruitzicht. Dit was weer een dag waarin wij veel hebben kunnen doen aan onze opdrachten. Onze gasten hebben vandaag heerlijk een relax dag gehad op het strand. In de avond hebben we gezellig met z'n alle gegeten en zijn we redelijk op tijd maar bed gegaan.

Zaterdag 9 april:
Dit was de dag waar Roy lang op had gewacht hij ging vandaag namelijk beginnen met zijn duikcursus. Uiteraard gingen we allemaal mee om dit avontuur ook mee te maken. Dus zo gezegd zo gedaan allemaal vroeg ons bed uit want de eerste duik was al om 08:30. Arie, Hennie en wij zijn naar het eerste strand gegaan waar Roy ging duiken en hebben daar foto's en filmpjes gemaak. Dit was ook erg leuk om te zien. Daarna zijn wij met z'n 4en naar het strand gegaan want als Roy eenmaal in het water is valt er niet veel meer te zien. Dus hebben wij een heerlijk middagje vertoeft op het strand en lekker gesnorkeld. In de avond gingen we lekker uiteten bij de pizzeria. Helaas liep dit iets minder leuk af. Toen wij weer weg wilde rijden hoorde wij een raar geluid bij de auto, toch maar even uitgestapt en dat zag er niet goed uit. Er was iets mis met de linker voorwiel en ook ging de auto niet meer vooruit en niet meer achteruit. Uiteindelijk de wegenwacht gebeld en die hebben met veel moeite de auto weg gehaald. Dit kwam omdat er veren kapot waren bij de linker voorband en deze dus helemaal los zat. Deze mensen vertelde ons ook dat we blij mochten zijn dat we niet reden met de auto. Dit was even schrikken maar alles werd netjes opgelost. En daarna hebben we nog maar even gezellig een drankje gedaan bij een strand tent.

Zondag 10 april:
Vandaag stond er voor Roy weer een duik op de planning. En uiteraard gingen wij weer even kijken op ditzelfde strand. Maaike en Arie zijn ook daar nog even gaan snorkelen en Hennie en Esmeralda hebben vandaag even toegekeken. Na het duiken zijn we lekker naar huis gegaan, gegeten en in de avond zijn wij nog samen uit gegaan.

Maandag 11 april:
Vanmorgen is Roy weer gaan duiken en hebben wij lekker rustig aan gedaan. Nadat Roy had gedoken is Maaike gaan werken en Esmeralda met het bezoek nog even lekker naar het strand gegaan. Er was ook een collega van Esmeralda op het eiland en ook die hebben Roy en Esmeralda even op het strand opgezocht. Hoe leuk is het als je elkaar zover van huis ziet. In de avond gezellig gegeten en op tijd naar bed want er stond weer een dagje stage op de planning morgen.

Dinsdag 12 april:
Vandaag stond er voor ons weer een dag stage op de planning. Ook vandaag hebben wij een hoop aan onze opdrachten kunnen doen. Het is super fijn dat ondanks we in het buitenland zitten onze opdrachten gewoon kunnen doen en dit ook allemaal goed verloopt. Roy had vandaag zijn laatste duik en heeft vandaag dus ook officieel zijn duik brevet gehaald. Na de duik is hij met zijn ouders lekker rustig aan het strand gegaan. In de avond hebben we gezellig een potje gekaart met z'n alle en een gezellige avond gehad.

Woensdag 13 april:
Normaal zijn wij vandaag vrij en werkt Esmeralda in de middag, maar omdat wij visite hebben is het zo geregeld dat wij vandaag stage hadden om vrijdag een helemaal vrij te zijn. Dus vroeg ons bedje weer uit en op maar stage. En vandaag hebben wij hard gewerkt aan het lesmateriaal dat wij aan het ontwikkelen zijn. In de avond lekker gegeten en op tijd het bedje weer in.

Donderdag 14 april:
Weer een dagje stage. Vandaag een dag die in teken stond van het ontwerpen van de communicatiemiddelen die wij moeten maken voor de school. Een erg productief dagje. Onze gasten zijn vandaag lekker op pad geweest, gaan snorkelen en nog even Willemstad in gegaan. Al met al een drukke maar erg leuke dag voor allemaal.

Vrijdag 15 april:
Vandaag waren wij al lekker vrij en zijn wij op pad gegaan met onze gasten. Wij wilde hun nog wat mooie stranden laten zien bij het westpunt. Vroeg ons bedje uit want er stond een hoop op de planning. Eerst naar een erg mooi en knus strand, om vervolgens maar een plek te gaan waar je met schildpadden kan snorkelen. Ook dit was een super ervaring voor ons alle 5. En hebben hier erg van genoten. Daarna gingen wij even wat eten en bij dit restaurant kan je van een klif van 11 meter hoogte afspringen. Roy had ver voor zijn vakantie al gezegd dat hij dit erg graag wilde gaan doen. Maar het was toch wel erg hoog. Uiteindelijk zijn wij eerst hiervan afgesprongen dit was erg leuk maar toch ook wel spannend. Het scheelde erg dat wij samen sprongen wat een erg leuk filmpje en leuke foto's opleverde. Daarna kon Roy natuurlijk niet achterblijven en ook hij is gesprongen. Weer een ervaring rijker en wat was het leuk. Daarna nog naar 1 mooi strand geweest waar Maaike Roy en Arie nog even hebben gesnorkeld. In de avond zijn wij met Roy en de collega van Esmeralda en haar vriend uit gegaan bij de Wet en wild een strandtent op mambo beach. Dit was een super gezellige avond en we lekker gekletst, gedronken en gelachen met z'n alle.

Zaterdag 16 april:
Vandaag was een dag waar onze gasten en Esmeralda erg naar uitkeken. Op de planning stond namelijk dolfijnen zwemmen. Arie en Hennie gingen als eerste om 08:00 uur en wij alle 3 uiteraard mee voor de nodige foto's en filmpjes. Het was voor ons ook super leuk om te zien hoe zij genoten van het moment met de dolfijnen in het water. Om 11:00 uur waren Roy en Esmeralda aan de beurt waarbij de andere 3 weer konden kijken. Wat een ervaring en wat was het geweldig. Dit is iets wat je je hele leven mee neemt en waar je met veel plezier op terug kan kijken. Daarna zijn onze gasten nog naar het strand gegaan en wij naar huis want er moest geskyped worden met de familie van Maaike. Maaike haar moeder werd namelijk afgelopen woensdag 50 jaar en dit kan je niet onopgemerkt voorbij laten gaan. Dus was er een surprise party georganiseerd en wij konden dit volgen via Skype. Super leuk om dit te zien en vooral voor Maaike om er toch een beetje bij te zijn. Wat niet weglaat dat wanneer Maaike naar moeder en zusje hier in Curacao zijn wij dit toch ook nog even met z'n 4en gaan vieren . Daarna snel omkleden want om 17:00 uur hadden wij afgesproken om naar Zanzibar te gaan met Roy en de collega van Esmeralda en haar vriend. Daar aangekomen eerst een hele gezellig happy hour gehad. Ook nog gezellig uiteten geweest met z'n 5en en daarna nog gezellig gedanst, gekletst, gelachen en gedronken tijdens het uitgaan op Zanzibar. Wederom een gezellige geslaagde avond.

Zondag 17 april:
Vandaag vroeg uit de veren want op de planning staat een jeepsafari met onze stage. Een safaritour langs het westen van Curacao met als uiterste punt het meest westerlijkepunt van Curacao. We hebben veel gezien en geleerd, onder andere bij een verborgen strandje geweest, de adem van Curacao gehoord, het boze oog van Curacao gezien en ook nog in een natuurlijke jacuzzi gezeten. We hebben deze ochtend dan ook erg met z'n 5en genoten. Daarna nog even voor de laatste keer naar het strand en daar ook nog even afscheid genomen van Esmeralda haar collega en haar vriend want die vlogen 's avonds weer terug. Omdat het de laatste avond was nog even met z'n 5en uiteten en ook nog even een drankje gedaan bij Wet en wild. Een super gezellig dag met elkaar.

Maandag 18 april:
Vandaag vliegen onze gasten weer terug. Dus alles inpakken en de huurauto terug brengen. Om 12:15 was het dan zover op naar het vliegveld. Afscheid nemen blijft niet leuk. Maar wat hebben we genoten van dat zij hier waren, het met elkaar zijn en de gezelligheid. Het afscheid maar even snel gedaan want daar zijn wij toch niet zo goed in en snel samen weer naar huis. Daarna is Maaike gaan werken en heeft Esmeralda wat huishoudelijke dingen gedaan. Want ja ons leven hier gaat gewoon door. Straks gaan wij nog even boodschappen doen, lekker eten en op tijd naar bed want morgen hebben wij weer een dagje stage.

Zo dat was het dan weer een heel verslag maar we hebben dan ook een hoop meegemaakt.

Tot snel weer.
Veel liefs,
Maaike en Esmeralda

• 19 April 2016 - 10:05

Iris Burger:

Hee bloemen collega Maaike en Esmeralda,

Ziet er super uit allemaal,en uit jullie verslagen merk ik dat jullie genieten!

Geweldig nou veel plezier nog , ik zou zo met jullie willen ruilen,
    Dansen, uit eten, strand niet verkeerd.

Succes nog verdere jullie stage,

Groeten Iris
    Deka Markt