week 19 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Esmeralda en Maaike - WaarBenJij.nu week 19 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Esmeralda en Maaike - WaarBenJij.nu

week 19

Door: Esmeralda en Maaike

Blijf op de hoogte en volg Esmeralda en Maaike

05 Juli 2016 | Curaçao, Curaçao

Lieve allemaal,

Na even een korte pauze zijn we weer terug met weer een week verslag!
Veel lees plezier!!

Donderdag 23 juni:
Vandaag was het de officieel laatste werk dag voor ons. Eigenlijk moest Esmeralda alleen werken maar Maaike is ook mee gegaan. Want vandaag werd de huiswerkbegeleiding afgesloten op het strand en gingen we lekker zwemmen.
Wij gingen lekker met alle kinderen het water in, van het vlot af springen en zo vlogen de 3 uur zo voorbij. 's Avonds hebben we lekker samen gegeten en toen hebben we samen de vakantie ingeluid met een filmpje en een wijntje. Vanaf nu gaan we heerlijk genieten! De tijd gaat namelijk super snel en voor je het weet zijn we al weer thuis!

Vrijdag 24 juni:
Vandaag hebben we heerlijk rustig aan gedaan, er moesten nog wat huishoudelijke klusjes gedaan worden, dus dat hebben we dan ook maar even gedaan. 's Middags hebben we samen boodschappen gedaan. Om vervolgens 's avonds samen te gaan stappen bij wet en wild. Heerlijk gedanst, mensen leren kennen kortom een gezellige avond.

Zaterdag 25 juni:
We stonden op zonder wifi wat we soms om nog een beetje met Nederland in contact te blijven toch echt nodig hebben. Dus bedachten we om te gaan lunchen in Punda. Heerlijk de hele middag mensen kijken op het plein, en natuurlijk lekker gegeten. Toen we thuis kwamen deed gelukkig het internet het al weer! 's Avonds hebben we een drankje gedaan met kennissen van Maaike die hier voor een week op vakantie zijn.

Zondag 26 juni:
Vandaag hadden we maar weer eens voor de verandering een wekker gezet, om vervolgens een heerlijke dag op het strand door te brengen. Heerlijk genoten van het mooie weer, de zee en het strand!! we hebben lekker twee happy hour's meegepakt bij wed en wild! Gezellig met bekenden maar ook weer nieuwe mensen leren kennen. een geslaagde avond gehad.

Maandag 27 juni:
Vandaag hebben we lekker een beetje uitgeslapen, gewoon omdat dat in de vakantie toch wel een beetje hoort. 's Middags hebben we boodschappen gedaan en verder hebben we een heel rustig avondje gehad.

Dinsdag 28 juni:
Vandaag zouden we gaan genieten van een heerlijk dagje strand. Maar helaas kreeg het stand nieuwe zand dus konden we weer terug. We hebben toen maar even aan nog wat schoolopdrachten gewerkt. 's Avonds hebben we heerlijk een gezonde salade gegeten. Verder hebben we vandaag niet heel veel bijzonders gedaan.

Woensdag 29 juni:
Vandaag hebben we vroeg boodschappen gedaan om daar even een afscheidscadeau te kopen voor ons stage begeleiders. want vandaag gaan we dan ook echt afscheid nemen. Eerst langs de directrice en vervolgens langs de kinderen die als laatste dag op het strand waren. De kinderen waren niet weg te slaan uit het water en hebben een leuke laatste dag gehad. Wij hebben afscheid genomen van de leerkrachten en zijn vervolgens naar het strand gegaan. Deze was weer toegankelijk met heerlijk nieuw zand. Waar we ons even hebben verwend met een pannenkoek! 's Avonds zijn we met een hele groep uit geweest!
Eerst naar Cabana, daarna naar café de Tijd. en daarna nog een afterparty! Een avond die weer in de boeken kan!

Donderdag 30 juni:
Vandaag dan ook naar z'n avond even uitslapen en er een dagje strand aangekoppeld. We hebben toch maar besloten om de laatste maand een maandkaart voor het strand aan te schaffen. 's Avonds zijn we met z'n tweee uiteten geweest en hebben we de avond afgesloten bij café de Tijd.

Vrijdag 1 juli:
Vandaag zijn we over een maand al weer thuis, de tijd vliegt en daarom genieten we alleen maar meer van al het moois hier. Omdat we vanavond naar het maandelijkse feest de Full moon gingen hebben we vandaag eerst rustig aan gedaan. Er moest nog gewassen worden dus dat hebben we dan ook maar even gedaan. 's Avonds zijn we met wat mensen die we ontmoet hebben mee gereden naar de Full moon party! Wat was het weer een groot feest, en super gezellig! Op de terug weg gebeurden er alleen iets wat we allemaal niet hadden verwacht, de auto reed niet meer verder toen we bovenop de Emmabrug stonden dit is de hoogste brug van Curaçao. Hij startte niet meer en vertikte het om het te doen. En daar sta je dan bijna boven aan de brug, toch best hoog en gevaarlijk. Gelukkig kwamen er al snel twee politie auto's en een brandweer auto omdat de auto wel als zijn olie was verloren. Omdat ze hier niet de service hebben dat ze je naar huis brengen als de sleepwagen is gekomen. Is Maaike onze auto op gaan halen om vervolgens iedereen thuis te brengen. Wat we natuurlijk wel even hebben gedaan zijn foto's maken vanaf de brug, want dit maakt je niet zo snel nog een keer mee!! Ondertussen was het al weer licht buiten en zijn we snel naar bed gegaan.

Zaterdag 2 juli:
Vandaag zijn we de dag maar eens heel rustig begonnen, lekker even bijkomen van een gekke en gezellige avond! 's Avonds hebben we heerlijk gegeten om natuurlijk wel even een kijkje te kunnen nemen bij Zanzibar. Een hele gezellige avond, de mensen die we ontmoet hadden gaan morgen weer naar huis dus we hebben het gezellig samen afgesloten.

Zondag 3 juli:
Vandaag hadden we z'n dag dat we nergens zin in hadden en hebben dus ook lekker niks gedaan. Samen een filmdag ingeplant om de dag door te komen, en dat is zeker gelukt. 's Avonds hebben we lekker gegeten en gingen we wijs op tijd naar ons bed.

Maandag 4 juli:
Vandaag hebben we een planning gemaakt met datums wanneer we wat gaan doen nog de komende 25 dagen! Nu kunnen we er niet meer onderuit anders komt er natuurlijk helemaal niks terecht van alle plannen die we nog hebben. Verder hebben we nog even aan school gewerkt en gaan we vanavond lekker rustig aan een filmpje kijken.

Zo dat waren weer wat dagen uit het leven hier op Curaçao,
tot volgende week!

Lieve groetjes