Week 21 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Esmeralda en Maaike - WaarBenJij.nu Week 21 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Esmeralda en Maaike - WaarBenJij.nu

Week 21

Door: Maaike en Esmeralda

Blijf op de hoogte en volg Esmeralda en Maaike

20 Juli 2016 | Curaçao, Curaçao

Bon nochi dushi's,

Hier weer een nieuw verslag van onze afgelopen week waarin wij veel van het eiland hebben gezien. Veel leesplezier!

Dinsdag 12 juli:
Vandaag begon onze dag al vroeg. Wij gingen namelijk naar de Hato grotten. En omdat wij hadden gehoord dat je hier het beste vroeg naartoe kon gaan stonden wij daar om 09:00 uur op de stoep. We kregen een rondleiding van een hele aardige meneer die ons alles kon vertellen over deze mooie grotten. Dit was super leuk en heel interessant. Daarna zouden wij doorgaan naar het strand maar helaas was het niet zulk mooi weer, het regende namelijk heel hard. Dus hebben wij onze middag goed besteed en zijn we begonnen met het uitzoeken van onze duizenden foto's van de afgelopen maanden. Het was dus weer een productief dagje.

Woensdag 13 juli:
Op de planning vandaag twee dingen snorkelen bij directeursbaai en daarna een dagje strand bij Karakter. Eerst het snorkelen, heel mooi en weer een heel avontuur. Ook hebben we daar een zeepaardje gezien dit maakte onze dag gelijk goed. Daarna door naar Karakter een strand waar wij nog niet eerder geweest waren. En wauw wat was dit een prachtig strand, we hebben hier lekker geluncht, van de zon genoten en Maaike heeft nog even gesnorkeld. Ook hebben wij nog een cocktail op met Blue Curacao want het kan natuurlijk niet zo zijn dat je hier bent en geen Blue Curacao op hebt. (We hadden hier achteraf wel een klein beetje spijt van, niet helemaal ons drankje maar goed we hebben het wel op). Daarna nog even lekker door uit eten bij een restaurant waar we al heel vaak langs zijn gereden, eetcafe de Buurvrouw. Wij hebben hier heerlijk gegeten en zijn daarna lekker naar huis gegaan.

Donderdag 14 juli:
Vandaag eerst rustig op gang komen om daarna lekker samen de stad in te gaan. Want er moeten natuurlijk wel souvenirs gekocht worden en zelf willen we ook wel wat leuke dingen kopen. Dus lekker op stap en de winkels afstruinen naar leuke dingen. Tussen de middag nog even lekker lunchen. In de middag nog even door met het uitzoeken van de foto's, wat toch nog een hele klus is maar we zijn er tot en met deze maand al doorheen. In de avond lekker koken en nog even een filmpje gekeken.

Vrijdag 15 juli:
Omdat het vandaag wel lekker weer is staat er op de planning een dagje strand. Heerlijk op Mambo beach genieten van het mooie weer want we moeten het er nog even van nemen natuurlijk voor we weer naar het koude Nederland gaan. Daarna naar huis om even te gaan eten. We hadden vandaag geluk want op het moment dat wij net thuis waren barste de regen los en het heeft heel de avond en nacht regent, wat uiteraard ook wel eens fijn is zeker voor de natuur hier. In de avond gingen we nog even op stap bij café de tijd, een leuke Hollandse kroeg die vandaag 7 jaar bestond en dat werd groots gevierd. Het was dan ook een gezellige avond met veel leuke mensen en we hebben nog gedanst tot in de late uurtjes.

Zaterdag 16 juli:
Vandaag even een beetje uitslapen en daarna nog maar weer een keer naar het strand. Even een rustig dagje want morgen hadden wij een heel avontuur voor de boeg dus vandaag rustig aan. Dus lekker genieten van het mooie strand, de zon en de zee. Daarna naar huis even omkleden en om daarna naar de happy hour bij Zanzibar te gaan.. Was weer erg gezellig en we hebben weer veel gelachen. Maar na de happy hour snel naar huis wat eten en op tijd ons bedje in want morgen moeten wij erg vroeg op!!

Zondag 17 juli:
Dit was een erg vroege dag, onze wekker ging om 05:30. Vandaag de dag waar we al een hele tijd naar uit kijken maar ook wel een beetje tegen op zien. Namelijk het beklimmen van de Christoffelberg. Het voordeel op zondag is dat je dan al om 07:00 uur wanneer het licht is de berg op kan. Dus daar stonden wij met ons goede gedrag om 07:15 bij de berg. Het duurde helaas een hele tijd voor we de tickets hadden om de berg op te gaan dus uiteindelijk om 08:00 uur kon ons avontuur beginnen. En daar gingen we, wat was het mooi maar sommige stukken ook best pittig. Na 1 uur lopen waren we boven en wat was het alles waard. Want het was schitterend daar bovenop. Een ervaring die niemand ons meer af kan nemen. Maar dan moet je ook nog terug, het eerste stuk was erg glad door de vele regen van de afgelopen dagen. Dus het was af en toe glibberen en glijden maar we zijn ook weer veilig beneden gekomen in 50 minuten. En wat zijn we trots op dat wij dit hebben gedaan en blij dat we het gedaan hebben want het was super. Daarna lekker naar huis en even bijkomen en we voelden het al aankomen spierpijn kregen we sowieso. In de avond nog even koken en daarna nog even stappen bij Wet & Wild. Alles bij elkaar een zeer geslaagde dag.

Maandag 18 juli:
Vandaag een dagje bijkomen van onze klim van gister. Met heeeel veel spierpijn in onze benen. Dus lekker een dagje thuis en even wat huishoudelijke klusjes gedaan. In de avond zijn we lekker uit eten gegaan bij Pirate nest. Heerlijk gegeten en het leuke was dat er ook nog een live band was wat het natuurlijk nog leuker maakte. Daarna lekker naar huis en een rustige avond gehad.

Dinsdag 19 juli:
Op het programma vandaag naar natuurpark Shete boka, wat betekend zeven inhammen. Het was een super gaaf park waar we met de auto doorheen konden rijden en zo alle boka's afkonden. Het is super mooi om te zien hoe de natuur zelf die inhammen heeft gemaakt en hoe het sterke water hier tegen aan gaat. We hebben hier dan ook erg genoten van de mooie natuur van Curacao. Daarna zijn we gaan lunchen bij het strand Kokomo beach. We hebben hier heerlijk gegeten en daarna zijn we richting huis gegaan. Even boodschappen gedaan en verder even niets. Zo meteen gaan we eten koken en daarna nog even een drankje doen met wat vrienden.

Zo dat was weer ons verslag, we hopen dat jullie het weer leuk vonden om te lezen.

Tot volgende week.

Lieve groetjes,
Maaike en Esmeralda

• 20 Juli 2016 - 00:40

Sylvia:

Zo dames weer een mooi verslag. Jullie blijven daar steeds weer nieuwe en mooie dingen zien en ontdekken. Echt super. Mooie foto's!! De tijd gaat best snel nu voor jullie t einde van deze stage/vakantie periode eraan komt. Voor ons kan t niet snel genoeg gaan!! Tot snel!!!

• 20 Juli 2016 - 15:19

Toon Van Der Ven:

Hallo meiden,

Leuk om weer te lezen. Niet meer van die gevaarlijke gladde bergen op (en vooral af) gaan hoor.

Nog veel plezier, Groet, Toon