Week 20 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Esmeralda en Maaike - WaarBenJij.nu Week 20 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Esmeralda en Maaike - WaarBenJij.nu

Week 20

Door: Esmeralda en Maaike

Blijf op de hoogte en volg Esmeralda en Maaike

12 Juli 2016 | Curaçao, Curaçao

Lieve allemaal,

Daar zijn we weer met een weekverslag!

Dinsdag 5 juli:
Vandaag begon je dag lekker rustig aan, dit stond namelijk in onze planning. We hadden wel om 11 uur een afspraak om onze nagels te laten doen. Nadat deze weer mooi waren zijn we op Mambo even lekker gaan lunchen. Wat was het lekker zeg!! In de planning stond al dat we vanavond bij een tentje hier vlakbij te gaan eten en daar was Mexicaanse avond. Alles was in die stijl aangekleed en gezellige live muziek.

Woensdag 6 juli:
Vandaag omdat het weer niet helemaal mee werkte hebben we een dagje film kijken in bed gepland want eigenlijk zouden we naar een strand gaan. Maar zoals Stoas ook altijd zegt, een planning is om van af te wijken. Ook het avond eten gebeurden in stijl op bed. Lekker een luier dagje.

Donderdag 7 juli:
Vandaag hebben we ons de hele dag heerlijk vermaakt op het strand. Lekker van het mooie weer genoten! De gevoelstemperatuur stijgt op het eiland dus af en toe en duikje in de zee ging vandaag ook erg goed.

Vrijdag 8 juli:
Vandaag hebben we genoten van een dagje landhuizen bekijken. Op het eiland zijn er veel landhuizen dus moesten we een selectie maken van welke huizen we graag zouden willen zien. Dit hebben we naar ons idee goed uitgekozen want we hebben een super leuke en leerzame dag gehad. Eén van deze landhuizen was in het bijzonder erg leuk om te zijn geweest. Hier werken namelijk mensen met een lichamelijke of geestelijk beperking. Het is erg mooi en bijzonder om te zien wat deze mensen allemaal maken en dat er ook hier een plek is waar deze mensen hun werk kunnen doen. We hebben hier dan ook erg van genoten, zeker om te zien hoe enthousiast de mensen daar allemaal waren en ons zo graag van alles wilde vertellen.

Zaterdag 9 juli:
Vandaag begon de dag met een bezoek aan het strand, lekker zonnen, zwemmen en genieten! Na dat we 's avonds samen gegeten hadden zijn we naar Zanzibar gegaan. En daar werd om 12 uur Maaike 24, dus dat moest natuurlijk gevierd worden. Daarna nog even door naar een andere leuke uitgaansplek waar we nog flink hebben gedanst.

Zondag 10 juli:
Vandaag hebben we heel uitgebreid Maaike haar verjaardag gevierd. Esmeralda had voor heel de dag een planning gemaakt. Heerlijk eerst samen op het strand liggen. Toen genieten onder genot van een cocktail van het mooie uitzicht en onze vrienden die we hier ontmoet hebben. Toen wijn we uiteten geweest en werd Maaike nog even in het zonnetje gezet en werd er door de live band voor haar gezongen. Esmeralda had een super dag georganiseerd. En 's avonds weer even een dansje bij Wet & Wild. Kortom een super geslaagde dag!!

Maandag 11 juli:
Vandaag hebben we een dagje gewerkt aan nog wat dingen voor school. Lekker luieren, Maar ook zeker hard werken!!
Daarna alvast begonnen met het uitzoeken van foto's voor een filmpje wat we willen gaan maken van ons avontuur. Vanavond gaan we lekker samen een filmpje kijken en op tijd naar bedje.

Zo lieve mensen dat was het weer.
Tot volgende week Ayo,

Maaike en Esmeralda

• 12 Juli 2016 - 08:49

Toon Van Der Ven:

O, o. Houden jullie 't nog wel vol? Maaike gefeliciteerd!

Bij de Stoas zitten we nu in de laatste week: geen lessen meer, wel oa BS21-presentaties van AD Bloem: die meiden dragen weer prachtige dingen naar binnen.

Na de vakantie heten we trouwens Aeres Hogeschool Wageningen, dat u het weet.

Veel plezier nog en succes met afhandelen van de serieuze opdrachten. Ben ook welbenieuwd naar 't fillempje.

Hebben jullie de BS14-beoordeling inmiddels gezien?

Groet, Toon