Week 8 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Esmeralda en Maaike - WaarBenJij.nu Week 8 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Esmeralda en Maaike - WaarBenJij.nu

Week 8

Door: Esmeralda en Maaike

Blijf op de hoogte en volg Esmeralda en Maaike

08 April 2016 | Curaçao, Curaçao

Bon tardi allemaal,

Hier weer een week verslag.

Donderdag:
Omdat we de afgelopen dagen hard hebben gewerkt aan school hebben we ons zelf beloond met een dagje strand. Lekker liggen, zwemmen en uitrusten op het strand.

Vrijdag:
Vandaag hebben we rustig aan gedaan, 's Middags hebben we nog even gewerkt aan school opdrachten. We hebben heerlijk met z'n tweeën eten gemaakt. Het was natuurlijk 1 april dus ook op de Nederlandse manier lekker wat mensen voor de gek gehouden. 's Avonds zijn we naar de party van het eiland geweest de FULL MOON PARTY XXL, wat een leuk en gezellig feest. Voor veel mensen op het eiland was dit het laatste grote feest, want voor hun zit de periode er hier al weet op. Dus daarom was het extra druk maar ook dubbel zo gezellig.

Zaterdag:
Vandaag stond de schoonmaakster weer vroeg op de stoep, dus op ons gemakje even lekker broodje ei gebakken. en zo de dag rustig begonnen. 's Middags hebben we weer heerlijk op het strand gelegen. Omdat het gister zo super gezellig was waren we uitgenodigd om mee uit te gaan naar Zanzibar (een uitgaansgelegenheid op het strand, op z'n 7 min afstand). En natuurlijk gingen we gezellig mee. Heerlijk gedanst op leuke live muziek. Weer een super leuke en gezellige avond.

Zondag:
Na al die dagen feesten was het toch echt wel tijd om even lekker uit te slapen. En het is zondag dus nog een extra reden om uit te slapen. Dus zo bedacht zo gedaan. Doordat we vrij laat wakker waren hadden we helaas geen tijd meer om naar het strand te gaan. dus dan maar even wat huishoudelijke taken uitgevoerd. een wasje draaien, lekker uitgebreid douchen. 's Avonds hadden we bedacht om uit eten te gaan bij een tapas restaurant. Heerlijk gegeten en genoten van een mooi uitzicht over het Spaanse water. 's Avonds zijn we weer gezellig uit geweest met veel mensen die morgen helaas al weer naar huis terug gaan. Heerlijk gek gedaan en vooral veel gedanst.

Maandag:
Vanmorgen stond er op de planning een Skype gesprek met Toon. Dus vroeg uit de veren en ons klaar maken voor het gesprek. Helaas door omstandigheden kon het gesprek niet door gaan en hebben we het verplaatst naar woensdag. Maar nu we toch al vroeg op waren maar weer even een wasje gedraaid met ons beddengoed zodat dat lekker de hele dag kon drogen. Vanmiddag ging Esmeralda werken omdat zij dan woensdag het bezoek van het vliegveld af kan halen. Maaike had dus lekker een dagje vrij en heeft nog een witte was in de was gedaan. 's Avonds heerlijk samen eten gemaakt en op tijd naar bed.

Dinsdag:
Vandaag weer vol van start met onze stage opdrachten. Helaas was het internet niet heel goed dus hebben we niet alles kunnen doen wat in de planning stond. Maaike ging 's middags aan het werk en Esmeralda op stage verder met de opdrachten voor zover dat kon i.v.m. internet.

Woensdag:
Vandaag poging twee om met Toon te gaan Skypen. Een gezellig kort gesprek gehad. Gepraat over hoe de opdrachten gingen en wat er allemaal al gedaan hebben. Nou om een lang verhaal kort te maken, we zijn heel goed bezig en we blijven zo door gaan.
Maaike ging naar het werk en Esmeralda vol gas richting Hato om onze gasten op te halen. Na lang wachten op het vliegveld kwamen ze door de deur. Wat heerlijk om weer visite te hebben. Voor hun wel even wennen aan alles, de warmte, de mensen en de gewoontes. 's Avonds heerlijk naar Mambo geweest en daarna uit eten.

Donderdag:
Vandaag waren we door de school waar we stage lopen uitgenodigd om mee te gaan naar het filmfestival. En natuurlijk hebben we JA gezegd, super leuk om mee te gaan. Dus in onze mooie jurken op weg naar de bioscoop aan de andere kant van de brug in Otrabanda. We zaten met onze eigen klas in een bioscoop zaal en zelfs in de speciale 4D zaal. Helaas kregen we geen 4D film te zien maar wel een andere mooie en indrukwekkende nieuwe film. Na de film gingen we weer terug naar stage daar hadden we een afspraak met de directrice over onze voortgang en uitkomsten tot nu toe. Gelukkig was iedereen super enthousiast over onze plannen en mogen we gelijk beginnen met een plan schrijven. Dus we weten wat we de komende dagen kunnen gaan doen. Heerlijk z’n leuke en positieve stage dag. De visite is vandaag lekker van het strand aan het genieten en ’s avonds zijn we lekker uiteten geweest. Daarna op tijd naar bed gegaan want de dag erna stond er weer een dag stage op de planning.

Zo nu zijn jullie weer even op de hoogte.

Lieve groetjes vanuit het heerlijke Curaçao
Esmeralda en Maaike

• 08 April 2016 - 18:10

Toon Van Der Ven:

Ha meiden,

Skype ging nu redelijk: blij toe.

Wat 'n zwaar leven hebben jullie :). 'Vandaag stond de schoonmaakster weer vroeg op de stoep, ...'

Maar ik ben ervan overtuigd dat jullie goed werk doen. Maandag kan ik op Stoas nog wat collega's spreken over de begeleiding en andere essentiële zaken.

Geniet weer verder en verbrand niet in de zon!

Groet, Toon

• 08 April 2016 - 19:18

Cees:

Top meiden. We zijn erg blij om elke keer te lezen dat het zo goed gaat op de stage en dat jullie zo lekker op schema liggen. Dat is best hard werken. En dan is het niet meer dan terecht dat jullie in de vrije tijd lekker genieten.
    Nu weer lekker op stap met het nieuwe bezoek. Ook dat gast zeker weer goedkomen.
    Veel plezier allemaal.