Week 5 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Esmeralda en Maaike - WaarBenJij.nu Week 5 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Esmeralda en Maaike - WaarBenJij.nu

Week 5

Door: Maaike en Esmeralda

Blijf op de hoogte en volg Esmeralda en Maaike

14 Maart 2016 | Curaçao, Curaçao

Bon tardi allemaal,

Hier weer een verslag van onze week. We hopen dat jullie het weer leuk vinden om te lezen.

Maandag: Vandaag hebben wij een huishoudelijke dag gehad. Boodschappen gedaan, gewassen, opgeruimd en schoongemaakt. In de middag is Maaike gaan werken. Daarna hebben we lekker samen gekookt en een filmpje gekeken.

Dinsdag: Dit was weer een productief stage dagje. We gingen met de biologie docent en de leerlingen van onze stage mee naar een stuk strand. Hier kregen de leerlingen de opdracht om het strand te gaan meten, met daarin alle strandtenten ect. Hiervan moeten zij uiteindelijk een eigen atlas/ landkaart maken. Het was super leuk om te zien hoe de leerlingen aan het werk gingen en wij hebben hier dan ook erg van genoten. Wel waren we vandaag een beetje zenuwachtig want in de avond kwamen de ouders van Esmeralda aan. Super leuk maar toch ook spannend hoe het allemaal gaat lopen. Na stage zijn we snel gaan eten en daarna richting het vliegveld. Een uur lang staan wachten maar daar waren ze dan ook. Via een mooie toeristische route hebben we ze naar ons appartement gebracht en zo was het dan het feit dat het eerste bezoek was aangekomen. Daarna zijn we lekker allemaal ons bedje in gegaan, wij moe van de dag en de zenuwen en Esmeralda haar ouders van de reis.

Woensdag: In de ochtend zijn we met de ouders van Esmeralda naar mambo beach geweest. Zo hadden zij gelijk een mooie indruk van het land en het strand. Hier hebben we even lekker gewandeld en wat gedronken. Daarna naar huis gegaan om wat te eten want in de middag moest Esmeralda werken. Maaike is toen met ons bezoek boodschappen gaan doen. 'S avonds nog even een beetje bijkomen van de vliegreis en op tijd ons bedje in gegaan.

Donderdag: Vandaag hadden wij weer een dagje stage, waarin wij weer een hoop aan onze verslagen hebben kunnen doen. Ons bezoek had een dagje rust gepland, lekker een beetje chillen en bijkomen bij het appartement. Na onze stage hebben we lekker gegeten om in de avond nog even naar de pontjesbrug, de mooie gekleurde huisjes en de drijvende markt te gaan. Dit was een erg gezellige avond.

Vrijdag: Ook vandaag hadden wij weer een dagje stage. Op de planning stond een Skype gesprek met onze begeleider van school Toon. Helaas was de verbinding vandaag niet zo sterk en waren wij niet te verstaan, dit gaan we snel nog maar een keertje proberen. 'S middags zijn we weer mee geweest met de biologie docent om natuur foto's te maken, dit was erg leuk en we hebben veel geleerd over de natuur van Curacao. Wat natuurlijk ook erg handig is voor het lesmateriaal dat wij aan het schrijven zijn. Ons bezoek is vandaag lekker een beetje gaan rondrijden met de auto en een beetje de boel gaan verkennen. In de avond zijn we lekker met z'n 4en uiteten geweest en lekker genoten van de Curaçaose gezelligheid.

Zaterdag: In de ochtend zijn we naar de drijvende markt gegaan om even lekker wat fruit te halen en ook overdag dit gebeuren aan onze gasten te laten zien. 'S middags hebben we lekker aan het strand gelegen en Maaike en Esmeralda haar vader zijn wezen snorkelen. Dit was voor hem de eerste keer dus lachen gieren brullen maar ze hebben een hoop mooie dingen gezien en genoten. In de avond lekker een spelletje gedaan en op tijd naar bed want morgen is er een druk programma.

Zondag: De school waar wij stage lopen organiseerde vandaag een off road jeepsafari. Om 09:00 uur moesten wij verzamelen, daarna achter in de jeep en op pad. Dit was een avontuurlijke tocht met een bezoek aan de Kueba Shingot ( dit was een mooi ondergronds meertje in een grot), Kueba di Pachi ( dit was een kruipgrot met bovenaan een prachtig uitzicht over de noordkust ) en het houtjesstrand ( hier spoelen altijd mooie houten stronken aan maar zoals we nu zagen ook heel veel afval helaas). Het was een mooie, avontuurlijke en bijzonder tocht waar we allemaal erg van hebben genoten. Vanmiddag moesten we even bijkomen. Nu gaan we lekker eten en vanavond gaan Maaike en Esmeralda nog even op stap.

Zo dat was het weer, tot snel!
Veel lief,
Maaike en Esmeralda

• 14 Maart 2016 - 11:02

Marjon:

Ik heb weer genoten van jullie verslag en nog een paar weken dan mogen wij ook live genieten van het mooie eiland, zin in!

• 14 Maart 2016 - 16:56

Sylvia:

Weer een leuk verslag meiden. Vooral ook om sommige dingen nu zelf mee te maken!! Op naar volgende week.

• 14 Maart 2016 - 17:08

Cees:

Weer een bijzonder verslag hoor. Wij zijn nu zo'n week op visite bij de dames en geloof ons, ze werken inderdaad erg hard (stage en huiswerkbegeleiding). We maken het nu van nabij mee, petje af hoor. En zeer terecht dat ze het weekend reserveren voor de aangename dingen van het eiland. Wij verheugen ons in ieder geval op de komende anderhalve week. We gaan er, samen met de meiden, een leuke tijd van maken.