Week 4 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Esmeralda en Maaike - WaarBenJij.nu Week 4 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Esmeralda en Maaike - WaarBenJij.nu

Week 4

Door: Esmeralda en Maaike

Blijf op de hoogte en volg Esmeralda en Maaike

07 Maart 2016 | Curaçao, Curaçao

Bon Nochi allemaal,

Bij deze weer een week verslag.

Maandag:
Vanmorgen begon de dag erg leuk want we kregen het verlossende mailtje dat we vanmiddag al konden beginnen met onze baan. Dus vanaf nu zijn we officieel huiswerk juffen!! Verder hadden we vandaag een bezoek gepland bij een andere voortgezet onderwijs. Zij hebben ons een rondleiding gegeven en hebben ons veel laten zien over deze school. Bij deze school hadden we gevraagd of we mochten komen stage lopen maar er was geen plaats voor ons. Daarom vonden we het ook erg leuk om een rondleiding te krijgen. 'S middags moest Maaike voor het eerst werken en heeft Esmeralda lekker niks gedaan. Beetje huishoudelijke taken, was ophangen, afwassen enz. 'S avonds hebben we lekker samen gekookt.

Dinsdag:
Vandaag hebben we weer een heerlijke stagedag gehad. We hebben veel aan school kunnen doen. En daarom wederom weer een productieve dag. Na deze dag hebben we lekker gegeten en een film gekeken.

Woensdag:
Vandaag hadden we net als maandag een afspraak bij een andere middelbare school. We hebben veel informatie gekregen en op deze school konden we ook stage lopen alleen hebben wij uiteindelijk gekozen voor de school waar we nu zitten. 'S middags moest Esmeralda werken want Maaike werkt op maandag en dinsdag en Esmeralda op woensdag en donderdag.

Donderdag:
Vandaag hebben we weer lekker veel aan onze verslagen kunnen doen tijdens onze stage. Daarna hebben we lekker gekookt en heerlijk film gekeken.

Vrijdag:
Vandaag begonnen we weer met stage, we mochten mee met de fotografie workshop van de biologie docent. Dit leek ons heel gaaf en leuk om te doen. Alleen was er een beetje een mis communicatie en wij hadden een beetje verkeerd gereden dus waren we helaas te laat. Volgende keer beter. 'S avonds zijn we naar de "party to be" de Full Moon Party geweest. 'S nachts om 12 uur was Esmeralda jarig dus hebben we er daar even een feestje van gemaakt.

Zaterdag
Vandaag was Esmeralda jarig en dat weet ze!! Ze werd van alle kanten gefeliciteerd en dat maakte haar heel gelukkig. Esmeralda is op haar verjaardag nog nooit naar het strand geweest dus dat hebben we dan ook lekker de hele middag gedaan.Van Maaike had Esmeralda een cadeau gekregen om lekker uit eten te gaan. Daar hebben we dan ook heel erg van genoten.

Zondag:
Vandaag hebben we heerlijk van het strand genoten. Helaas was dit strand niet om de hoek maar zeker de moeite waard om naar toe te gaan. Hier hebben we lekker op het strand geluncht, gelegen en gesnorkeld. Kortom een heerlijke dag genieten van het prachtige eiland. Net hebben we gegeten en nu gaan we ons nog klaar maken voor een gezellig avondje stappen!

Tot snel maar weer.
Dikke kus,
Maaike en Esmeralda

• 07 Maart 2016 - 08:16

Kees Uitenbroek:

Heerlijk om te lezen, die verslagen van jullie. Het gaat goed, dat is wel heel duidelijk. Het was inderdaad bijzonder om jouw verjaardag te "vieren" zonder de jarige. Het was dan ook een vreemde dag. We gaan dat zeker goed maken. En dat je nu jouw verjaardag op het strand hebt gevierd is ook heel apart. We hebben hier de foto's dat jouw verjaardag hier in Nederland regelmatig in de sneeuw is gevierd.
    Leuk dat jullie werk hebben gevonden een dan ook nog werken met kinderen. Dat past sowieso heel erg bij jullie.
    Ik kijk al weer uit naar het volgende verslag.

• 07 Maart 2016 - 08:23

Sylvia:

Hoi meiden, gezellig verslag weer van jullie van deze week. Het is echt wel apart Esmeralda je verjaardag te vieren op het strand terwijl je hier best vaak sneeuw hebt. Voor ons was het een beetje "rustige" dag, normaal voor je verjaardag worden we een beetje "gek" van je!!!! Jullie hebben het best druk met stage, opdrachten, verslagen en een bijbaantje, maar gelukkig toch nog tijd om te genieten. Op naar het volgende verslag!!!

• 10 Maart 2016 - 08:49

Klas 2C:

Hallo Juf Maaike en Esmeralda,

Leuk dat jullie het gezellig hebben in Curacao (Hamsa) (Duygu)
    Gefeliciteerd met de verjaardag van Esmeralda (stijn)
    Ik hoop dat jullie het nog lang, leuk hebben en geen heimwee krijgen. (Tijn)
    Veel Plezier in Curacao (Beytullah) (Roel) (Devlin)
    Geniet van het mooie weer op het mooie strand ( Marije) (Demi)
    Gefeliciteerd met jullie bijbaantjes ( Mina)
    Is het leuk om daar te shoppen? (Deborah) (Chantal)
    Hebben jullie nog wat leuks meegemaakt (Elonie) (Iris)
    Hoe heet de streek waar jullie zijn (Deborah)
    Hoe is het om daar te zijn? (Demi)

De groetjes van klas 2c van Focus