Tweede week - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Esmeralda en Maaike - WaarBenJij.nu Tweede week - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Esmeralda en Maaike - WaarBenJij.nu

Tweede week

Door: Esmeralda en Maaike

Blijf op de hoogte en volg Esmeralda en Maaike

18 Februari 2016 | Curaçao, Curaçao

Bon tardi daar in Nederland,

Week twee is ook bijna een feit.

Vrijdag: Vandaag zijn we naar het Westpunt geweest, Bikini aan zonnebrand op en heerlijk rond rijden. We hadden geen plannen en gingen wel zien waar we belanden. We belanden op heel veel mooie stranden. Bij sommige gingen we even lekker op het strand liggen en doken we even het water in. We besloten om eerst wat meer stranden te gaan bekijken om zo nog meer een indruk te krijgen van de mooie natuur van Curaçao. Uit eindelijk belanden we op een mooi stand waar we dan toch maar besloten om te blijven. Heerlijk in de zon gelegen en hier konden we prachtig snorkelen. Kortom een hele mooie dag waarbij we weer veel stranden van onze to do list kunnen afstrepen.
Zaterdag: Vandaag was de schoonmaakster weer vroeg op pad en waren wij er dus ook op tijd uit ons bed. Vandaag was voor ons even een heerlijke bijkom dag. Helemaal niks gepland en lekker buiten gezeten. ’s Avonds zijn we uit geweest en hebben we weer wat gezellige mensen ontmoet, Zij konden ons precies vertellen waar we nog naar toe moesten. En erg handig van deze tijd natuurlijk even nummers uitgewisseld. Om van alle activiteiten op de hoogte te blijven.

Zondag: Na een gezellige stapavond hebben we uitgeslapen, vervolgens gingen we naar een lokaal strandje. Heerlijk even bijgekomen. Ondertussen zat Maaike in een complot samen met Roy. Het is namelijk Valentijnsdag en daar moet wat aan gedaan worden. Esmeralda weet van niks en is dan ook erg verrast als Maaike ineens niet naar huis rijd maar een bekende parkeerplaats oprijdt. Met een smoes dat er nog even wat gedaan moet worden. We hebben heerlijk samen genoten van een diner op kosten van lieve vriend Roy!!
Na het overheerlijke eten, zijn we gezellig samen uit geweest bij een strandclub hier bijna om de hoek. Heerlijke muziek en lekker gedanst.

Maandag: Vandaag hadden we een heerlijke vrije dag. We hebben de computers opgestart en die zijn niet meer uit geweest voor we zeker wisten dat we ons goed hadden voorbereid op wat we nou eigenlijk allemaal moeten maken en inleveren. Kortom een heerlijke productieve dag waar we echt wat aan gehad hebben. ’s Avonds hebben we gezellig samen gepest met kaarten. We besloten om het ook niet te laat te maken want morgen is de dag. Het stage lopen gaat echt beginnen. Toch vonden we het allebei best spannend en konden we ook niet zo goed slapen.

Dinsdag: Vandaag is het de dag waar we heel erg lang naar uit hebben gekeken, onze eerste stage dag. We moesten vroeg op want om 07:00 zou de dag beginnen. Aangekomen bij de school was er gelukkig een docent aanwezig en werden we naar onze werkplek geleid. De leerlingen waren er nog niet en zo konden we ons rustig instaleren op onze werkplek. Eerst een beetje zoeken naar waar we alles wat we nodig hadden konden vinden. Omdat we bij ons appartement helemaal geen lessen kunnen kijken i.v.m. het slechte internet moesten we ook nog flink wat films terug kijken. Wij volgen namelijk de lessen van onze eigen school digitaal zodat wij niets hoeven te missen. Al met al een hele drukke dag. Maar we hebben veel kunnen doen voor school en het eerste onderdeel is al bij school ingeleverd. ’s Avonds hebben we samen films gekeken om na een leuke en geslaagde dag ook nog even te ontspannen.
Woensdag: Vandaag is onze vrije dag en we hadden heel wat op de planning staan. Als eerst zijn we naar de Aloë Vera plantage geweest. We hadden gelezen dat je daar rondleidingen kon krijgen over het bedrijf maar helaas was dit alleen voor grote groepen. Dus moesten we ons zelf gaan rondleiden. Gelukkig waren er wel films die veel informatie gaven over wat er allemaal gedaan werd op de plantage. Dit duurde niet zo lang en we konden dus nog meer gaan doen. Om de hoek zou de Struisvogelfarm liggen, dus besloten we dan ook om daar naar toe te gaan. We hebben een rondleiding gehad over het terrein in een jeep. Er was ook nog een optie om op een struisvogel te rijden maar dat hebben we maar niet gedaan. Een super interessante en leuke rondleiding gehad. En weet je wat we hebben gedaan, struisvogels gevoerd en op een struisvogel ei gestaan. Veel leuke foto’s met ons en de struisvogels. Na deze mooie ervaring hebben we heerlijk gegeten en was eigenlijk ons plan om nog naar de dierentuin te gaan want we hadden nog de hele middag. Maar helaas waren daar werkzaamheden en konden we niet naar binnen. We weten niet hoe lang dat gaat duren want dat staat nergens aangegeven. Na een gezellig drukke dag zijn we op tijd naar bed gegaan omdat we morgen weer naar stage moeten.

Donderdag: Vandaag is onze tweede stage dag en we zijn weer vroeg begonnen. We hebben gezellig samen in ons kantoortje gezeten met heel veel bruikbare bronnen zijn we aan het werk gegaan. Het is toets week dus als de leerlingen een toets hebben gemaakt zijn ze daarna lekker druk en heel erg geïnteresseerd in wat wij nou eigenlijk allemaal doen. Vandaag waren we om half 2 al klaar omdat het toets week is. Dus dan gaan we straks maar even naar het strand!!

Groetjes

Esmeralda en Maaike

Plaatselijke tijd: 13:46
Temperatuur: 30 graden

• 18 Februari 2016 - 19:04

Sylvia En Kees:

Nou meiden, weer een heel leuk verslag. En dan eindelijk inderdaad de eerste stagedagen. Druk, druk, druk. Maar we zien ook genoeg tijd voor ontspanning. En dat mag ook best op zo'n mooi eiland.
    Groetjes vanuit een bitterkoud Gouda.

• 18 Februari 2016 - 19:26

Rene:

meiden, weer een heel leuk verslag, en veel succes/plezier in de derde week
    de groeten vanuit (ja hier ook) het koude Sint Pancras