Week 22 Laatste week! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Esmeralda en Maaike - WaarBenJij.nu Week 22 Laatste week! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Esmeralda en Maaike - WaarBenJij.nu

Week 22 Laatste week!

Door: Esmeralda en Maaike

Blijf op de hoogte en volg Esmeralda en Maaike

29 Juli 2016 | Curaçao, Curaçao

Goedenavond lieve allemaal,( Voor jullie goedemorgen )

Hierbij het laatste reisverslag wat wij gaan typen vanaf het mooie Curaçao. De afgelopen 1,5 week is super snel gegaan en we hebben super genoten van de laatste tijd hier. Veel leesplezier!

Woensdag 20 juli:
Vandaag hebben wij een lekker rustig dagje gepland. En zijn wij begonnen met het inpakken want de tijd gaat nu best wel snel. Dus er moet gepakt worden en dat is toch nog al wat. Maar het lukte allemaal goed en onze tassen zijn zo goed als ingepakt. (En nog niet eens aan het maximale gewicht). Daarna nog even wat boodschappen gedaan. In de avond lekker samen gekookt en gegeten. En de avond afgesloten met het kijken van een filmpje.

Donderdag 21 juli:
Vandaag hadden wij een leuk dagje weg op de planning staan. We zijn naar de blauwe kamers/grotten gegaan. Om 13:00 uur moesten wij bij het strand zijn waar ze boot ging vertrekken. Daar gingen wij op de boot uiteindelijk bijna een uur later. We gingen een stuk varen en je zag hier een mooi deel van het eiland dit was dan ook echt genieten van de mooie natuur. De eerste stop was bij de blauwe kamers. Dit was een grot waar je in kon zwemmen en door de lichtinval was de gehele grot blauw verlicht. Super mooi om te zien en we hebben daar lekker gesnorkeld en genoten van de mooie natuur. Na 45 minuten gingen we weer door met de boot naar de volgende stop, dit was een gezonken schip. Dit schip lag op z'n kop en hier zaten allemaal vissen in erg leuk en bijzonder om te zien. Daarna door naar de derde stop nog een mooi strand om te snorkelen. Om vervolgens weer terug te gaan naar het begin van de tour. We hebben hier erg van genoten. In de avond zijn we lekker uit eten gegaan. Er is hier namelijk in de stad elke donderdag koopavond sinds een maandje. En daarbij is er altijd leuke live muziek en dat is dus helemaal wat wij leuk vinden. Dit was dan ook weer een avondje lachen, genieten en lekker eten. Daarna nog even gezellig naar cafe de tijd en nog even wat drankjes gedaan en gedanst.

Vrijdag 22 juli:
Vandaag was een dagje uitslapen om daarna lekker een lui dagje te hebben. Rustig aan thuis, filmpjes kijken en een beetje opruimen. Daarna samen lekker thuis eten om vervolgens nog even naar Wet & Wild te gaan om een avondje te stappen. Hier kwamen we gezellig onze oude achterburen tegen en hebben gezellig even met hun een drankje gedaan.

Zaterdag 23 juli:
Op de planning vandaag een heerlijk dagje strand, jullie zullen wel denken zo die meiden gaan daar vandaag vast voor het eerst haha. Maar ja we moeten toch genieten zolang als het nog kan hier. Dus ook vandaag hebben wij weer heerlijk genoten van zon, zee en strand. Daarna snel naar huis en even omkleden. Want op zaterdag is het happy hour bij Zanzibar en daar moeten wij de laatste toch even heen. Dus eerst een leuke happy hour en omdat het zo gezellig was hebben wij besloten even een hapje te eten en vervolgens weer door te gaan om een leuk avondje te dansen. Alles bij elkaar een zeer geslaagde dag.

Zondag 24 juli:
Het zal jullie niet verbazen als wij zeggen dat wij vandaag weer naar het strand zijn gegaan. Omdat zondag onze vaste stap avond was en wij hier optimaal van wilde gaan genieten hadden wij besloten om vanaf het strand gelijk door te gaan naar de eerste happy hour bij Wet & Wild. Dus even omkleden op het strand, spullen in de auto en daar gingen. Al snel raakte we aan de praat met twee jongens die hier op vakantie zijn, hier hebben we daarna wat mee gegeten om vervolgens met z'n 4en een gezellige avond bij Wet & Wild te hebben. Dansen, lachen en gezelligheid.

Maandag 25 juli:
Vandaag eerst maar eens even uitslapen. Daarna maar weer even naar het strand want we moeten natuurlijk wel bruin. Daarna naar en wat eten nog even lekker zelf komen. In de avond nog even foto's uitgezocht voor ons fotoboek en zo zat de dag er alweer op.

Dinsdag 26 juli:
Vandaag weer de laatste dingen inpakken voor de terugreis. En om onszelf even lekker te verwennen zijn wij een lekkere Twizzl van de Jamin. 's Avonds hebben wij gezellig een hapje gegeten, met de jongens die wij zondag hebben ontmoet. Daarna zijn we met z'n 4en naar het Casino gegaan, dit was voor Maaike en mij de eerste keer. Het was erg gezellig maar helaas had niemand van ons het geluk om wat te winnen.

Woensdag 27 juli:
Op de planning vandaag de laatste keer onze nagels laten doen bij ons nagelvrouwtje in Curacao. En wat zijn we weer blij met het mooie resultaat. Daarna heel vervelend nog maar weer naar het strand. Nog even wat gegeten op het strand met de jongens. In de avond dachten Maaike en ik dat er een leuk feest was bij cafe de tijd. Maar dit was een klein misverstand. We kwam daar aan en dachten wat gek er is nog niemand maar het is al wel happy hour. Na een paar minuten drong het tot ons door dat de datum twee dagen verschoven was en wij hier voor niets zaten. Dus gingen we onze avond ergens anders voortzetten en zijn we door gegaan naar Cabana. Ook hier weer een gezellig avondje gehad met z'n 4en.

Donderdag 28 juli:
Vandaag op de planning een dagje met een zeilboot mee en op verschillende plaatsen snorkelen. Maar ook dit liep iets anders dan verwacht. Want de zeilboot ging helemaal niet varen. Dus hebben we maar even een drankje gedaan in de stad. Daarna met z'n 4en naar het strand Playa Kalki om hier te gaan snorkelen. Vervolgens zijn wij naar Playa Piskado gegaan, om hier voor de laatste keer met schildpadden te gaan snorkelen. Dit was weer een super ervaring want zoveel schildpadden bij elkaar hadden wij nog niet gezien. Na het snorkelen weer richting huis en even lekker een ouderwets raketje te gaan eten... hmmm dat was een tijd geleden. Daarna zijn wij lekker samen uiteten geweest.

Zo lieve mensen dat was het weer. Groetjes vanuit het mooie, warme en zonovergoten Curacao.

Tot de volgende keer!

Liefs,
Maaike en Esmeralda

• 29 Juli 2016 - 18:18

Cees:

Wat een heerlijke opening van dit reisverslag. Jullie komen terug naar Nederland. Het werd tijd, maar aan de andere kant is het afgelopen half jaar ook ontzettend snel gegaan. Voor ons, maar zeker ook voor jullie. Jullie hebben daar te maken gehad met allemaal nieuwe uitdagingen, belevenissen en prachtige vakantiemomenten. De door jullie gemaakte foto's onderstrepen dat.
    Het is top dat jullie ons, met alle verslagen en foto's, hebben laten meegenieten met jullie avontuur. En ondanks de afstand van zo'n 6.500 km ben je met whats-app en skype ook weer erg dicht bij elkaar. Wij maken ons klaar voor Schiphol en zien jullie daar aanstaande zondag.

• 30 Juli 2016 - 19:54

Toon:

Nou meiden,

Je hebt er professioneel en persoonlijk wat moois van gemaakt. Goede thuisreis en tot gauw!

Groet, Toon van der Ven