Week 18 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Esmeralda en Maaike - WaarBenJij.nu Week 18 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Esmeralda en Maaike - WaarBenJij.nu

Week 18

Door: Maaike en Esmeralda

Blijf op de hoogte en volg Esmeralda en Maaike

24 Juni 2016 | Curaçao, Curaçao

Lieve allemaal,

Hier weer een weekverslag vanuit het heerlijke zonnige Curaçao, Veel leesplezier!

Dinsdag 14 juni:
Deze week hebben we onze eerst hele week vrij van stage, dus eerst even lekker uitslapen want 's middags moest Maaike werken dus zijn wij lekker thuis gebleven. De visite is lekker naar het strand geweest en 's avonds hebben we met z'n twee gegeten.

Woensdag 15 juni:
Vandaag zijn we de dag weer normaal begonnen de visite ging op tijd naar het strand en vandaag moest Esmeralda werken dus hebben wij er lekker een dagje thuis van gemaakt. 's Avonds hebben we met z'n alle thuis gegeten om vervolgens bij Cabana uit te gaan. Een gezellige avond de visite moest de volgende dag vroeg op dus die gingen al weer lekker naar bed maar wij gingen nog even een kijkje nemen in een ander café. Helaas heel rustig maar wel erg gezellig.

Donderdag 16 juni:
Vandaag heeft onze visite een hele leuk activiteit op de planning staan, een buggy tour die wij al hebben gedaan. Wij hadden om 09:00 uur een afspraak voor onze nagels. Heerlijk weer een nieuw kleurtje er op. 's Middags moest Esmeralda werken en heeft Maaike lekker even wat in huis gedaan. Na het werken hebben we weer lekker samen gegeten want de visite ging uit eten.

Vrijdag 17 juni:
Vandaag een hele bijzondere dag, we moesten vroeg op want het gaat gebeuren we gaan naar het onbewoonde eiland Klein Curaçao. We moesten om kwart voor 7 bij de boot zijn dus vroeg uit de veren. Na een heftige heen reis tegen de wind in kwam al snel het land in zicht. Wat een prachtig eiland. We kregen op het eiland een heerlijk ontbijt. Nadat we dat op hadden gingen we met z'n 5e het eiland rond lopen. Naar het wrak, naar de vuurtoren en weer terug. Nou nog best een groot eiland. Natuurlijk van iedereen even foto's in het water gemaakt want wat een prachtig mooi, helder water is het. 's Middags kregen we een bbq lunch en daarna hebben we lekker onder een afdakje in de zon van het mooie uitzicht genoten. Ook natuurlijk nog even snorkelen met de schildpadden. De terug reis verliep prima en om 5 uur waren we weer aan land.
Omdat Klein College, onze stage, een feest heeft waren we uitgenodigd om te komen helpen en mee feesten. Wat was het groot aangepakt. Heerlijke dingen om te eten, heel veel speeltoestellen voor de kinderen en een live band voor de ouders. 's Avonds zijn we laat nog uit eten geweest met z'n alle om vervolgens naar de Holland Party te gaan bij café de Tijd.

Zaterdag 18 juni:
Vandaag ging de visite lekker naar het strand, wij moesten wachten tot de schoonmaakster was geweest. En zouden dan eigenlijk ook naar het strand gaan. Uiteindelijk zijn we in bed in slaap gevallen en hebben we even wat uurtjes ingehaald.
's Avonds zijn we bij Zanzibar naar de Happy Hour geweest om vervolgens daar ook met z'n alle te eten. Daarna nog even door met stappen al met al een hele gezellige avond.

Zondag 19 juni:
Vandaag over 6 weken zijn we al weer thuis hoor!!
We zijn vandaag naar Westpunt geweest om te eten bij een typisch Curaçao's restaurant. Daar hebben we allemaal Leguaan gegeten, eigenlijk best lekker! Vervolgens zijn we naar Porto Marie geweest om daar nog even op het strand te liggen. 's Avonds hebben we met z'n alle gegeten en zijn we uit geweest bij Wet en Wild.

Maandag 20 juni:
Vandaag de laatst hele dag van onze visite zij gingen lekker naar het strand. Wij hadden van het weekend besloten om samen hier een navelpiercing te laten zetten. Dus zo gezegd zo gedaan maandag om 12 uur waren wij in de piercing zaak. In het begin best even wennen, maar we hebben het gedaan en hij zit er in. Maaike moest 's middags weer werken en heeft Esmeralda lekker genoten van een middagje vrij. Omdat het de laatste avond voor onze visite was zijn we uit eten geweest.

Dinsdag 21 juni:
Vandaag is het de dag dat onze visite naar huis gaat. Dus waren ze al vroeg uit de veren om hun spullen in te pakken. Afscheid nemen is nooit leuk, maar we zijn blij om te zien dat de visite genoten heeft. En nu komende weken samen genieten van het mooie eiland. 's Middags moest Maaike werken en 's avonds hebben we lekker met z'n 2e gekookt.

Woensdag 22 juni:
Vandaag hebben we nog even wat gedaan aan schoolwerk. 's Middags moest Esmeralda werken en hebben we samen afscheid genomen van de kinderen bij huiswerkbegeleiding aangezien het de laatst officieel dag is. De kinderen vinden het heel jammer dat we er volgend jaar niet meer zijn. Dit doet ons natuurlijk heel goed. 's Avonds hebben we lekker wraps gegeten en samen filmpje gekeken.

Zo dit was het weer voor deze week, tot snel!!
Liefs Esmeralda & Maaike

• 24 Juni 2016 - 06:50

Sylvia:

Dat is weer een mooi verhaal!! T wordt nu voor jullie een tijd van afronden en afsluiten. En dan nog lekker vakantie houden. Klein Curacao is echt een aanrader voor iedere vakantieganger begrijp ik. Die hebben wij gemist. Succes met de laatste bezigheden!! Tot snel!!!