Week 14 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Esmeralda en Maaike - WaarBenJij.nu Week 14 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Esmeralda en Maaike - WaarBenJij.nu

Week 14

Door: Maaike en Esmeralda

Blijf op de hoogte en volg Esmeralda en Maaike

24 Mei 2016 | Curaçao, Curaçao

Bon nochi allemaal,

Hier weer een week verslag. Het was weer een leuke, drukke en gezellige week.

Maandag:
Vandaag zijn wij de dag begonnen met een heerlijke wandeling door een mooi bos vlakbij ons huis. Een heerlijke wandeling en dat kwam uit bij de zoutpannen. Dit is een plek waar altijd flamingo's staan. Super gaaf om te zien en hiervan hebben we dan ook erg genoten. In de middag moest Esmeralda werken en is Maaike met haar moeder en zusje lekker op stap gegaan. Nog even overdag naar de pontjesbrug, de gekleurde huizen en de drijvende markt. 's Avonds lekker met elkaar eten en een gezellig potje kaarten.

Dinsdag:
Dit was weer een dagje stage. Omdat we al bijna de eerste verslagen in moeten leveren hebben we vandaag veel aan deze verslagen gedaan. En dan ook een hoop werk af kunnen krijgen. Onze visite is vandaag lekker naar het strand geweest met een dorpsgenoot van Maaike. Hoe leuk is het als je hier tegelijk bent om elkaar dan ook even te ontmoeten. Daarna lekker met elkaar eten en op tijd ons bedje in gegaan.

Woensdag:
Ook vandaag hadden wij een dagje stage. Verder aan onze verslagen en weer hard gewerkt. Onze visite had vandaag lekker een dagje mambo beach en hebben dan ook weer erg genoten van zon,zee en strand.

Donderdag:
Vandaag weer een dag stage voor ons en de laatste dingen van de verslagen afmaken. Zodat we deze konden opsturen naar de vader van Esmeralda en om net daarna op onze school in te leveren. Onze visite ging vandaag weer gezellig op stap met de dorpsgenoot. En hebben weer lekker genoten van het mooie eiland. Daarna lekker met elkaar eten en een rustig avondje gehad.

Vrijdag:
Vandaag was een bijzondere dag voor Maaike en haar moeder en zusje want vandaag gingen zij met dolfijnen zwemmen. Een super gave ervaring en ze hadden er dan ook erg veel zin in. En toen was het zover daar gingen ze zwemmen met de dolfijnen en Esmeralda voor de foto's vanaf de kant. Wat hebben ze genoten met elkaar een ervaring om nooit te vergeten. Daarna met elkaar nog de rest van het sea aquarium bekeken en genoten van de mooie dieren. Daarna naar huis even wat eten en omkleden want Feline, Maaike en Esmeralda gingen nog even gezellig uit op mambo beach.

Zaterdag:
Dit was een dagje relaxen en met elkaar genieten van de laatste dagen met dit bezoek. Een dagje mambo beach en lekker zon,zee, strand en gezelligheid. We hebben dan ook een heerlijke dag met elkaar gehad. In de avond lekker eten en gingen we nog even op stap bij Zanzibar. Al met al een geslaagd dagje.

Zondag:
De laatste hele dag voor onze visite en daarom mochten zij ook kiezen wat ze vandaag wilde doen. Dit werd heel vervelend uiteraard, een dagje strand. En vandaag hebben we dan ook nog heerlijk met elkaar genoten. Daarna naar huis even douche en vast beginnen met het inpakken van de tassen. Om vervolgens nog lekker uiteten te gaan met elkaar en met de dorpsgenoot. Dit was dan ook erg gezellig en een leuke afsluiting van de vakantie. Daarna naar huis en ons bezoek ging lekker op tijd slapen want morgen was de terug reis weer. Wij gingen nog even gezellig samen uit en ook hier was het weer een gezellig avondje.

Maandag:
Vandaag de dag dat wij helaas weer afscheid moeten nemen van ons bezoek. Wat hebben we een leuke tijd met ze gehad en we hebben erg genoten met elkaar. Afscheid nemen blijft dan ook altijd moeilijk maar we zijn erg blij dat ze zijn geweest. In de middag moest Maaike werken en heeft Esmeralda een beetje huishouden gedaan. Nu lekker een rustig avondje en lekker op tijd ons bedje in.

Zo lieve mensen dat was het weer.
Tot volgende week.

Veel liefs,
Maaike en Esmeralda

• 24 Mei 2016 - 07:47

Toon Van Der Ven:

Leuk om te lezen, nog steeds. En wat goed dat jullie zo trouw blijven bloggen. Ik heb eindelijk jullie pechakucha-presentatie kunnen bekijken: goed werk! Helaas te slecht geluid om klassikaal af te spelen: vinden jullie 't goed als ik 'm op Blackboard plaats, zodat de andere studenten 'm kunnen zien én horen? 't Is 'n besloten omgeving, dus je staat niet meteen wereldwijd op Joetjoep.

Veel succes met afronden: in je BS14-rapport is 't goed om te verantwoorden wie wat gedaan heeft en waarom welke keuzes (bijvoorbeeld bij communicatie) gemaakt zijn: dat komt wel goed.

Hartelijke groet uit 'n kil en nat Nederland!