Week 10 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Esmeralda en Maaike - WaarBenJij.nu Week 10 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Esmeralda en Maaike - WaarBenJij.nu

Week 10

Door: Maaike en Esmeralda

Blijf op de hoogte en volg Esmeralda en Maaike

25 April 2016 | Curaçao, Curaçao

Bon tardi allemaal,

Hierbij weer een nieuw verslag. Veel leesplezier weer !

Dinsdag 19 april:
Vandaag stond er weer een dagje stage op de planning. We hebben vandaag erg veel aan school gedaan en zijn al een heel eind met onze opdrachten. In de avond hebben we lekker gekookt, een filmpje gekeken en op tijd ons bedje in gegaan.

Woensdag 20 april:
Ook vandaag hebben we weer een dagje stage. Vandaag hadden wij een Skype gesprek met een docent en eerstejaars leerlingen van onze school uit Nederland, om wat te vertellen over onze avonturen hier in Curaçao. Dit was erg leuk ondanks onze slechte internet verbinding. Daarna weer hard aan de slag met onze opdrachten. Ook hadden we vandaag een gesprek met onze begeleidster/directrice over onze marketing en communicatie middelen die wij ontwerpen voor MPA. Het was erg leuk om te zien en te horen hoe blij ze is met onze ideeën en plannen en dat ze volledig achter ons staat. Het is altijd fijn om te weten dat je dingen niet voor niets doet en er mensen blij mee maakt.

Donderdag 21 april:
Vandaag weer een dagje stage, onze laatste stagedag voor de vakantie. Weer een hoop gedaan en de eerste concrete plannen gemaakt voor ons grootste communicatiemiddel. Wij gaan voor de school MPA een promotiefilm maken, zodat nieuwe leerlingen en ouders een goed visueel beeld krijgen van de school. Maar hiervoor komt een hoop voorbereiding bij kijken, wat wij totaal niet erg vinden want hoe leuk is dit om te maken. Na de vakantie gaan we beginnen met het maken van de eerste filmopnames dus hebben vandaag hard moeten werken aan de voorbereiding. Ook in onze vakantie zullen we hier nog het een en ander aan moeten doen. Daarnaast geeft Maaike vanaf vandaag ook huiswerkbegeleiding op MPA als extra bijverdienste. Dus vandaag was Maaike haar eerste dag en Esmeralda heeft weer gewerkt bij de andere huiswerkbegeleiding. Al met al een erg productieve dag. In de avond lekker gekookt en een filmpje gekeken als het begin van onze twee weken vakantie !:)

Vrijdag 22 april:
Vandaag onze eerste vakantie dag. Wat begon met eerst maar eens lekker uitslapen. Verder hadden we lekker niet zoveel op de planning, boodschappen doen en even lekker shoppen. En ’s avonds uit geweest op ons vaste plekje voor de vrijdag avond wet & wild. Alles bij elkaar een geslaagde eerste vakantie dag.

Zaterdag 23 april:
Eerst even lekker uitgeslapen. Daarna heeft Maaike met haar jarige nichtje geskyped en de rest van haar familie weer even gezien. Vervolgens lekker naar het strand gegaan om even te genieten van de zon. In de avond zijn we lekker samen uiteten geweest, tja het is toch vakantie. Lekker gegeten bij een super gezellig Amsterdams restaurant, hier zijn wij vast nog wel vaker te vinden de komende maanden. Daarna door naar zanzibar waar wij met een groep mensen hadden afgesproken een gezellig avondje te gaan stappen. Aangezien dit al om 00:00 afgelopen is gingen we daarna nog door naar een andere buiten discotheek en toen werd het toch wel weer een late avond. Maar zeker een hele gezellige.

Zondag 24 april:
Vandaag rustig opstarten. Lekker dagje bij ons appartement en huishoudelijke dingen doen want dat moet toch ook gebeuren. Rond 17:00 uur zijn wij naar een festival hier op het strand gegaan. Een beach festival waar je geweest moet zijn hadden wij gehoord want de vorige was ook leuk. Het was dan ook weer een geslaagd en gezellig avondje. We hebben weer een hoop gedanst en gelachen.

Maandag 25 april:
Vandaag ook rustig opgestart. Waarnaar we boodschappen wilde maar opgesloten zaten omdat het hek niet open ging. Dan maar even rustig ontbijten en wachten tot de huisbaas kwam met de sleutel. Toen hij uiteindelijk er was ging op bijzondere wijze de poort weer gewoon open dus was hij er eigenlijk voor niets. Daarna zijn we boodschappen gaan doen. En nu de rest van de dag gaan wij hard aan school en de verslagen werken. Vanmiddag komt er nog een monteur voor onze airco op de slaapkamer want deze lekt al een week. Vorige week zou er al iemand komen maar ach we zijn er onderhand aan gewent, alles op z’n tijd ze komen vanzelf. Dus we zijn dan ook erg benieuwd of er dan ook vandaag iemand komt. Verder hebben wij een rustige avond op de planning met schoolwerk, lekker eten en een filmpje kijken.

Dat was het dan weer ons verslag van de afgelopen week. We hopen dat jullie het weer een leuk verslag vonden.

Tot snel weer!
Veel liefs,