week 7 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Esmeralda en Maaike - WaarBenJij.nu week 7 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Esmeralda en Maaike - WaarBenJij.nu

week 7

Door: Esmeralda en Maaike

Blijf op de hoogte en volg Esmeralda en Maaike

30 Maart 2016 | Curaçao, Curaçao

Bon tardi allemaal,
Hier weer een week verslag.

Dinsdag:
Vandaag was het dan zover, een dag waar onze gasten naar uit hebben gekeken. En stiekem wij ook. Ze gingen vandaag met dolfijnen zwemmen. Dus we moesten op tijd naar het sea aquarium. Daar aangekomen kregen we eerst wat introductie filmpjes te zien over wat je te wachten stond. Vervolgens gingen onze gasten met een instructeur mee en kregen zij nog extra uitleg. Wij moesten even blijven zitten tot die voorlichting klaar was. Toen na deze introductie zijn we naar hun gebracht en kon het zwemmen beginnen. Wij konden gelukkig van heel dichtbij foto's en filmpjes maken en wat was dat leuk om te zien. We hebben met z'n alle heel erg genoten van deze mooie ervaring. Daarna hebben we nog een klein rondje in het sea aquarium gelopen. Leuk om daar vissen te zien die hier ook echt onderwater leven. De rest van de dag hebben we rustig aan gedaan.

Woensdag:
Vandaag mochten onze gasten beslissen wat ze nog graag wilde doen. Dat werd een dagje strand. Lekker in de zon en genieten van het mooie weer. 's Avonds hebben we gezellig een spelletje gespeeld lachen, gieren,brullen.

Donderdag:
's Morgens werden er door onze gasten de laatste spullen ingepakt. Want vandaag was het alweer hun laatste dag.
Na het middag eten was het dan zover. Alle koffers de auto in en op naar het vliegveld Hato. Afscheid nemen is nooit leuk dus ook zeker deze keer niet. Gek om nu zelf achter te blijven en mensen uit te zwaaien. Wat hebben we genoten dat jullie er waren. 's Avonds hebben wij de vlucht online in de gaten gehouden en hebben we samen een filmpje gekeken.

Vrijdag:
Vandaag stond een dagje stand in de planning. Een strand waar we nog niet zijn geweest. Het was een heel mooi stand maar wel erg druk. Maaike heeft weer even de onderwater wereld van dit strand gezien. En heeft weer verrassende dingen gezien. Zoals een koffervis en een baby murene (Helaas niet heel goed te zien op de foto, maar Maaike moest op veilige afstand blijven.)
Nadat we lekker van het stand hebben genoten zijn we 's avonds uit geweest.

Zaterdag:
Vandaag zijn we door mensen die we vrijdag met uitgaan ontmoet hebben uitgenodigd om mee met hun naar een stand te gaan. Dus waarom zouden we dit niet doen. Lekker dagje niksen, zwemmen en gezellig praten. 's Avonds waren we uitgenodigd bij marine mannen en vrouwen in hun villa om gezellig een drankje te komen drinken. En wij waren natuurlijk wel erg benieuwd naar die villa. Dit was een gezellig avondje.

Zondag:
Vandaag stond er op de planning, even denken. Een dagje strand. Dit keer gewoon lekker dichtbij op Mambo. Tussendoor nog even een wasje gedraaid. 's Avonds naar onze standaard uitgaansplek, wet & wild. Een hele gezellige avond met gezellige mensen.

Maandag:
We hebben nog een week vakantie dus daar gaan we gebruik van maken. Daarom vandaag wederom in de planning een dagje stand. Nadat we nog even een wasje moesten draaien en ophangen. 's Avonds waren we wederom uitgenodigd door de marine mensen. Die zitten hier voor 1 week als tussen stop en gaan daarna weer door. Om daar te komen hebben we zaterdag ook al flink moeten zoeken. Toen hadden we het uit eindelijk in 20 min gevonden een uitloop van 12 min. Maar vandaag leek het wel of de villa verplaatst was, nergens te vinden. Helaas liet de navigatie ons ook in de steek. Dus dit keer hebben we er 47 min over gedaan ( schaam, schaam). Het was officieel een poolparty maar daar was niks van te zien. Er werden verschillende gezelschapsspellen gedaan en leuk om zo mensen te leren kennen. Helaas kwam er een abrupt einde aan de avond, doordat er een opdracht uitgevoerd moest worden door een jongen die over een tafel moest glijden. Het glijden ging iets te goed en vloog zo met volle vaart door een ruit heen. Eigenlijk helemaal niet om te lachen. Maar gelukkig konden ze dat allemaal wel. Dus dan toch even netjes helpen met opruimen. Daarna weer samen de weg naar huis zoeken en gek genoeg gaat dat wel bijna altijd in één keer goed.

Dinsdag:
Vandaag stond op de planning een dagje school, omdat we toch niet helemaal niks kunnen doen aan school. We hebben weer flink wat vorderingen gemaakt. 's Middags waren we door een marine man uitgenodigd om op de boot te komen kijken. Hij had de wacht en kon ons het schip van binnen wel even laten zien. Wat super leuk om dat gedaan te hebben. Zo hebben we een beetje een beeld van wat ze allemaal doen, en nou echt petje af hoor!! Een super leuke rondleiding. 's Avonds hebben we gezellig samen filmpje gekeken.

Woensdag:
Vandaag heel knap van ons zelf, in de planning weer een dagje aan school! Het is namelijk niet alleen maar zon, zee, strand hier!
Vanavond gaan we dan wel weer even uit met wat mensen die we hier hebben leren kennen en die na het weekend weer naar Nederland gaan.

Zo nu zijn jullie weer op de hoogte,

Lieve groetjes vanuit het heerlijke zonnige Curaçao.
Esmeralda en Maaike