Week 6 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Esmeralda en Maaike - WaarBenJij.nu Week 6 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Esmeralda en Maaike - WaarBenJij.nu

Week 6

Door: Esmeralda en Maaike

Blijf op de hoogte en volg Esmeralda en Maaike

22 Maart 2016 | Curaçao, Curaçao

Bon tardi allemaal,

Maandag:
's Morgens zijn we naar de drijvende markt geweest, hier hebben we heerlijk vers fruit gehaald voor weinig!!
Daar hebben we aan onze gasten ook de pontjesbrug laten zien. Na een rustige ochtend zijn we naar huis gegaan en 's middags moest Maaike werken.Omdat we een nieuwe auto hebben en er geen goede autoriemen achterin zaten is Esmeralda samen met haar vader naar de garage gegaan en daar hebben ze dit weer voor ons gemaakt. Nu hebben we weer een veilige nieuwe auto met een hippe uitlaat.

Dinsdag:
Vandaag hadden we weer een erg productieve stage dag gehad. We hebben veel gedaan aan de enquêtes.
's Avonds hebben we met het bezoek een spelletje kaarten gedaan. We waren erg vervelend en dit leidde uiteindelijk tot een watergevecht. De strijd was los gebarsten tussen ons en vaders. Na flink wat voltreffers en pijn in ons buik van het lachen hebben we ons erbij neergelegd en hebben we ons afgedroogd.

Woensdag:
Vandaag hebben we een hele bijzondere buggy tour gemaakt richting het noordwesten van het eiland. Vader en moeder achter in de buggy en wij om de beurt een stukje rijden. Soms over rotsblokken en door diepe kuilen. Een leuk en spannend avontuur!! Dit hadden we niet willen missen!! 's Middags moest Esmeralda werken en is Maaike met moeders boodschappen gaan doen. Die avond hebben we heerlijk gekookt en nog lekker nagenoten van de indrukwekkende en mooie buggy tour.

Donderdag:
Vandaag was het plan om goed aan onze opdrachten te gaan werken. Natuurlijk doen we dit elke stage dag maar vandaag hadden we extra veel op de planning. Toen wij net alles op stage hadden uitgepakt, laptops waren geïnstalleerd en de airco stond aan. Stond daar in eens in de deur opening iemand waarvan wij niet hadden verwacht dat hij hierheen zou komen. Het was onze fasebegeleider Huub ( begeleider vanuit onze school in Nederland ). Wat was dat een leuke en grote verrassing, voor ons leek het net alsof we in een droom zaten en konden het niet geloven. We hebben hem een rondleiding gegeven door de school. En zijn vervolgens naar de straat van Klein College (de basisschool) gereden. Na deze rondleiding zijn we met Huub naar ons appartement gereden. Daar hebben we ons bezoek ook flink laten schrikken (die lagen ook nog te slapen dus moesten nog even snel kleren aan doen). Na dit leuke en onverwachte bezoek zijn wij met enige verbazing door gegaan met de opdrachten. We hadden in de planning staan het observeren van de leerlingen. 's Middags is Esmeralda gaan werken en op stage was de stroom uitgevallen en is Maaike naar huis gegaan. Tussen 4 en 5 hadden we afscheid van de hoofd docent van huiswerkbegeleiding. De leerlingen hadden allemaal tekeningen gemaakt en na de vakantie krijgen we een nieuwe docent waar we mee samen gaan werken.

Vrijdag:
Vandaag hadden we een lange maar zeker leuke stage dag. We begonnen met een paas ontbijt, alle leerlingen hadden wat meegenomen of klaargemaakt. Daarna hebben we weer leerlingen geobserveerd. Leuk om te zien dat het allemaal best wel lijkt op Nederland. 's Middags zijn we bij de afsluitende presentatie geweest van het project Atlas. Waarin de leerlingen hun op schaal gemaakte plattegrond van het strand lieten zien aan ouders. Tevens konden wij mooi gebruik maken van deze gelegenheid om ouders van de leerlingen te enquêteren. Een erg leuke en leerzame stagedag. Ook is er bezoek uit Sint Pancras die hadden voor Maaike even wat kleding mee genomen. Daar hebben we gezellig even een drankje bij gedronken. In de avond zijn we bij Mambo Beach lekker uiteten geweest.
Zaterdag:
Vandaag hebben we een lekker dagje op het strand doorgebracht. Ook hebben we weer even gekeken naar de onderwater wereld hier. Wat is het mooi om alle gekleurde vissen hier te zien. Heerlijk genoten van deze mooie en rustige dag.

Zondag:
Vandaag hebben we heel wat op de planning staan. We hebben 5 stranden in Westpunt bezocht en ook de onderwater wereld bekeken. Op 1 strand hebben we zelfs schildpadden gezien, wat een mooie beesten. Ze zwemmen zo onder je door wat was dat een mooi en gaaf gezicht. Zo hebben we ons bezoek veel mooie stranden laten zien.
Na deze indrukwekkende en gezellige dag hebben we heerlijk thuis gegeten. 's Avonds zijn wij lekker uit geweest bij de strandclub hier vlakbij op Mambo Beach. Dit was zeker weer een geslaagde avond. Heerlijk gedanst en lekker gek gedaan.

Maandag:
Vandaag is de vakantie begonnen. Heerlijk weer 2 weken vakantie. Helaas moeten wij wel wat dingen gaan doen voor school maar vandaag nog even niet. Er staat namelijk een dagje shoppen op de plannning. We zijn we naar verschillende winkelcentrums geweest. En ook hebben een aandenken aan Curaçao gekocht een stuk drijfhout hebben wij late beschilderen. Die kunnen ze ons niet meer afnemen. Na en erg warme maar gezellige dag zijn we thuis gaan eten.

Voor nu is dit weer ons reis verslag.

Tot snel.
Lieve groetjes,
Esmeralda en Maaike

• 22 Maart 2016 - 02:44

Sylvia:

Hoi meiden weer een leuk verslag!! We genieten hier met en van jullie!!
    Op naar het volgende verslag!!

• 22 Maart 2016 - 02:45

Cees Uitenbroek:

Fantastisch verslag meiden (wel met enige onjuistheden, zie Facebook), maar voor de rest prima. Het was een heerlijke week. We hebben zo ongelofelijk genoten van alle activiteiten. We kijken daar met veel plezier op terug. Hoogtepunt was natuurlijk het snorkelen en dan mee te mogen maken dat schildpadden met je meezwemmen. Waanzinnige beleving. Maar dat doet niet af aan de andere uitstapjes zoals de buggy-tour. We hebben hier nog een paar dagen te gaan en daarin staat een nieuw hoogtepunt gepland. Welke? Ongetwijfeld zal hier in het volgende verslag aandacht aan worden besteed.

• 22 Maart 2016 - 09:04

Toon Van Der Ven:

Hallo meiden, wat leuk weer om te lezen. En wat goed dat jullie dit blog zo trouw bijhouden.

Ja, die Huub: ik mocht niks zeggen van 'm: dat moet wel errug vreemd geweest zijn.

Hoeveel stranden hebben ze daar? Volgens mij hebben jullie er al tien beschreven.

Succes met je werk en vooral: fijne vakantie. Wanneer zullen we weer skypen?

Groet, Toon