Derde week - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Esmeralda en Maaike - WaarBenJij.nu Derde week - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Esmeralda en Maaike - WaarBenJij.nu

Derde week

Door: Maaike en Esmeralda

Blijf op de hoogte en volg Esmeralda en Maaike

28 Februari 2016 | Curaçao, Curaçao

Bon tardi allemaal,

Diabierna: Vandaag was onze derde stage dag. Onze stage dagen zijn elke keer aardig hetzelfde. Maar we hebben weer hard gewerkt en schieten al een eind op met onze opdrachten! In de avond zijn we gezellig nog uitgaan en hebben een leuke avond gehad.

Diasabra: Aangezien de schoonmaakster vandaag weer vroeg op onze stoep stond waren wij er vroeg uit. Vandaag zijn we met het huishouden bezig geweest. Wassen boodschappen doen ect. Het is feit dat ze hier op zaterdag nog langzamer werken dan door de weeks, dan nemen zijn het principe poco poco oftewel rustig aan en relax wel heel serieus. Waardoor we dus 20 minuten bij de kassa hebben gestaan met 2 mensen voor ons. Wij hebben dan ook besloten nooit meer boodschappen te doen op zaterdag.. ' S avonds nog even uit geweest bij Zanzibar en toen was de dag alweer voorbij.

Zondag: Vandaag was een heerlijk dagje strand. Heerlijk genoten van het mooie weer en het prachtige strand. Na heerlijk te hebben gekookt, hebben we nog gezellig samen een spelletje gespeeld en hebben we een lekker rustige dag gehad.

Maandag: Op de planning stond het bezoeken van het kruidentuintje van Curacao, dit is één van de dingen waar je geweest moet zijn als je hier bent. En laat dit nou ook nog eens perfect aansluiten bij de lessen die wij moeten ontwikkelen voor school. Een rondleiding was vandaag helaas niet mogelijk omdat er al een grote groep kwam, daarom hebben we onszelf maar rondgeleid. We kregen een handleiding mee zodat wij precies wisten wat de werking is van elke boom. Dit was erg mooi, leerzaam en interessant om te zien. Om een voorbeeld te noemen (zie foto met bordje nummer 16): Dushi Kabei ( Chlorophora tinctoria )Uit de wortel haalde men een gele kleurstof om kaki broeken mee te verven. Werd ook gebruikt als contrastvloeistof bij het maken van röntgenfoto's. De zoete vrucht wordt door kinderen met haar en al opgegeten. De vruchten bevinden zich onder de bladeren. Moet zacht en rijp zijn om gegeten te worden.

Diamars: Vandaag was weer zo'n dag stage waarin wij weer een hoop hebben gedaan! In de avond nog lekker film gekeken en op tijd naar bed gegaan.

Diaranson: Vandaag hebben wij een sollicitatiegesprek gehad bij de Stichting Klein College (de organisatie waar wij stage lopen) om huiswerkbegeleiding te gaan geven. Dit was een leuk gesprek en mochten 's middags gelijk een keertje meelopen om te zien hoe het er aan toe ging. Dit was dan ook erg leuk om te zien en mee te helpen. De kinderen vonden ons vanaf moment één al helemaal leuk, dat maakt de sfeer gelijk goed. Het is leuk om kinderen te helpen met het huiswerk dat ze hebben opgekregen. Van de week horen wij hier meer over of het allemaal ook doorgaat!

Donderdag: Dit was weer een gewoonlijk dagje stage met veel vorderingen in de enquete die afgenomen moet worden. ' S avonds hebben wij een kaartspel gespeeld en een lekker rustig avondje gehad.n

Vrijdag: Ook vandaag hadden wij weer stage. Omdat wij voor een presentatie moeten geven over de opdrachten die wij hier uitvoeren hebben wij een presentatie aan elkaar gegeven en deze gefilmd. En daarna opgestuurd naar school zodat deze beoordeeld kan worden. De uitslag hiervan laat nog even op zich wachten.

Diasabra: Vandaag zijn wij naar een mooi lokaal strand geweest. En hier de hele dag genoten van het weer en het uitzicht. In de avond was er een karaoke in Café de Tijd, dit konden wij natuurlijk niet overslaan. Het was een avond vol gezelligheid, zingen en gek doen.

Awe: Na een gezellige avond gister hebben wij lekker een beetje uitgeslapen. En er staat vandaag ook op de planning het bezoeken van een mooi strand genieten van het mooie weer. En vanavond gaan we nog eventjes op stap!

Benieuwd hoeveel graden het hier is??
Op dit moment is het 12:21 uur en 30 graden.

Lieve groetjes en tot snel.
Maaike en Esmeralda

• 28 Februari 2016 - 18:22

Kees:

Zoals ik al zei op Facebook, wat een heerlijke stage voor jullie. Ik heb echt het idee dat jullie ontzettend genieten. Maar ook hard werken. Top hoor. Het is inderdaad op stagedagen vroeg op en vroeg naar bed, maar op de vrije dagen krijgen jullie hier een hoop voor terug. Geniet er lekker van.

• 05 Maart 2016 - 13:55

Jober:

Gefeliciteerd met je drieentwintigste verjaardag