Eerste week - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Esmeralda en Maaike - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Esmeralda en Maaike - WaarBenJij.nu

Eerste week

Door: Esmeralda en Maaike

Blijf op de hoogte en volg Esmeralda en Maaike

11 Februari 2016 | Curaçao, Curaçao

Bon tardi voor ons en bon nochi voor jullie,

De eerste week zit erop!

Donderdag:
Na ons bezoek op het stage adres zijn we door gegaan naar de andere locatie. Dit is een basisschool en hier zijn we rondgeleid door 2 leerlingen uit groep 8. Door de hele straat zitten locaties van deze school. De leerlingen hebben ons veel uitgelegd en wij zien dan ook veel mogelijkheden voor ons project. Na deze rondleiding zijn we nog de omgeving verder gaan verkennen. Ook was het erg leuk om 's middags nog even met een oud collega van Esmeralda en haar man een drankje te doen. Hoe toevallig is het namelijk dat je hier samen bent zonder dat gepland te hebben!!

Vrijdag:
Vandaag de dag waar we naar uit hebben gekeken! We gaan carnavalsnamen op z'n Nederlands in Curacao. Na eerst uitgeslapen te hebben zijn en onze dagelijkse boodschappen te hebben gedaan zijn we ons klaar gaan maken voor vertrek. Eenmaal aangekomen was het natuurlijk wel een beetje wennen, gelukkig was iedereen lekker gek verkleed. Al snel kennis gemaakt met andere Nederlanders en met hun een hele gezellige avond gehad! Een carnavalsavond om nooit te vergeten.

Zaterdag:
Het kan natuurlijk niet missen dat wij eerst lekker hebben uitgeslapen. Daarna eindelijk maar eens onze koffers uitgepakt. Dit was wel een beetje zweten want jemig het is hier best wel warm!! Daarna lekker nog even op het strand gelegen en 's avonds gezellig gaan stappen met de mensen die we de vorige avond hadden ontmoet. Ook deze avond was weer erg gezellig en we hebben ons weer vermaakt.

Zondag:
Vandaag hebben we lekker rustig aan gedaan, het is tenslotte weekend! En het begin van onze vakantie.. Daarom zijn we 's avonds heerlijk uiteten geweest. Om vervolgens nog een kijkje te nemen bij strandclub Wet & Wild wat vlakbij ons op de boulevard van Mambo beach zit.

Maandag:
Het moest er vandaag toch echt van komen wij zijn heerlijk naar het strand geweest. Wat was het lekker met de zon, zee, strand en het lekker windje. Later kwamen we hierop terug want oh we waren verbrand! Ondanks het smeren.. Dus bij thuiskomst kwam de aftersun goed van pas. En daarna zijn we lekker naar ons bedje gegaan.

Dinsdag:
Vandaag moesten we lekker vroeg op. Want we hadden een sollicitatiegesprek, er moet natuurlijk wel wat geld binnen komen. Dit was een erg leuk gesprek bij een organisatie die huiswerkbegeleiding verzorgd voor de kinderen op het eiland. Zodra wij onze definitieve stagetijden weten kunnen we daar zo goed als zeker aan de slag! Verder nog een beetje lokale winkels bezocht. In de avond was er hier groot feest. De afsluiting van de Carnaval, dit was een optocht in de avond en als afsluiting mooi vuurwerk ! Erg leuk om een keer te hebben meegemaakt.

Woensdag:
Vandaag moesten we er toch ook aan geloven en zijn we begonnen met schoolwerk. Het is namelijk super fijn dat school heeft geregeld dat wij de lessen op afstand kunnen volgen! Ook hebben wij vandaag nog gezellig met onze klasgenoot Elles geskypet. Zo blijven we goed op de hoogte van wat er gebeurt in de lessen.

Donderdag:
Vandaag zijn we op pad geweest voor de immigratiedienst we moeten hier tenslotte toch wel legaal zijn! Gelukkig zijn ze hier niet zo snel en moeilijk dus alles op z'n tijd. Zo horen ook pas over 6 weken of we wel mogen blijven. Dus afwachten maar.... Na daar lekker een ijsje te hebben gegeten hebben we de laatste filmpjes van de lessen uit Nederland gekeken.

Zo nu zijn jullie allemaal weer op de hoogte! En uiteraard zijn er weer foto's toegevoegd.

Ayo en tot snel,
Maaike en Esmeralda

• 12 Februari 2016 - 08:35

Toon:

Hallo feestbeesten, leuk om te lezen weer. En fijn dat de videolessen goed bevallen. Geef ook gerust reacties waar we in de les nog op terug kunnen komen.

Veel succes met de stage en veel plezier met z'n allen. Groet, Toon

• 12 Februari 2016 - 08:47

Cees Uitenbroek:

Zo meiden, wat een geluk hebben jullie toch om op zo'n moment te starten met de stage. Gewoon eerst lekker vrij en genieten van het Zuid-Amerikaans getinte carnaval. Top hoor. Uit de verhalen blijkt duidelijk dat jullie het naar de zin hebben. Houden zo.
    En dan volgende week echt starten. Jullie eerste indrukken zijn positief, dus ik denk dat het allemaal goed gaat komen (jullie kennende).

Heel veel succes komende week.

Tot het volgende bericht, tot de volgende skype en zeker tot 8 maart.

• 12 Februari 2016 - 08:54

Sylvia:

Zo dames, dat is een heel verhaal. Leuk dat jullie t carnaval daar meegemaakt hebben. Strand, zon en zee: niet verkeerd!!!!!!! Op naar volgende week, op naar stage. Ook dat zal wel goed komen denk ik. Leuk dat jullie waarschijnlijk een bijbaantje hebben!! Ik kijk uit naar t volgende verslag!!!

Succes komende week!!!!!! xxx