Eerste dagen - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Esmeralda en Maaike - WaarBenJij.nu Eerste dagen - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Esmeralda en Maaike - WaarBenJij.nu

Eerste dagen

Door: Maaike en Esmeralda

Blijf op de hoogte en volg Esmeralda en Maaike

04 Februari 2016 | Curaçao, Curaçao

Bon dia Dushi’s

Daar zijn we dan eindelijk! Na een veilige vlucht zijn wij dinsdag avond geland in het mooie Curacao. Na de vlucht werden wij opgehaald door onze stagebegeleider Steven die ons naar het appartement heeft gebracht. Die avond hebben wij heerlijk geslapen na zo’n lange reis.

Gister hadden wij onze eerste dag hier. Omdat we nog geen vervoer hadden zijn we eerst de buurt lopend een beetje wezen verkennen en opzoek gegaan naar een supermarkt. Na 20 minuten omgelopen te hebben, was daar dan eindelijk de supermarkt waarvandaan we in 3 minuten weer terug gelopen waren naar ons appartement. Daarna zijn we aan de slag gegaan met het zoeken van een auto, want dat is hier toch wel erg fijn om te hebben. Gelukkig hebben we hele aardige verhuurders van ons appartement die ons hier graag bij wilde helpen. En zo gezegd zo gedaan gister avond hebben wij onze auto gekregen voor 6 maanden! Uiteraard kon het toen niet missen dat we met de auto naar Mambo Beach zijn gereden en heerlijk bij het strand uiteten zijn geweest. Hier onder zullen jullie foto’s zien van onze auto en het strand! ( Ze zitten er even als een reactie onder want onze internet verbinding wil niet helemaal wat wij willen :) )Onze terugweg was weer echt wat voor ons, hoe we er heen gereden waren was voor ons al een vraag maar hoe we terug konden wisten we eigenlijk al helemaal niet! Het was hartstikke donker en we hadden geen idee welke wegen we moesten hebben. Maar we hebben ons vrouwen instinkt gevolgd en veilig thuis gekomen! En wat we thuis aantroffen was helemaal geweldig.! De vriendelijke zwerfkat uit de buurt had een aardig kadotje voor ons achter gelaten. De lieverd had een heerlijke uit elkaar geplozen muis bij onze deur neergelegd! De heldhaftige Maaike had vannacht bedacht dat ze deze weg kon krijgen door er een emmer water overheen te gooien. Dit werkte helaas niet dus wij gaan nu nog maar even goed bedenken hoe we dit vieze gebeuren weg kunnen krijgen!

Vandaag zijn wij op onze stage geweest, we moesten erg vroeg ons bed uit want om 07:00 uur lokale tijd werden wij verwacht. Hier hebben wij verder kennis gemaakt met onze stagebegeleider en met de zorg coördinator. We hebben onze opdrachten besproken en de eerste plannen voor onze stage-opdrachten liggen klaar. Straks gaan we ook nog even langs bij de andere locatie van de school dit is de basisschool en ook daar gaan we verder kennis maken.

Even ter informatie vandaag om 08:00 uur is het 25 graden en het wordt vandaag 30 graden. Dus vanmiddag gaan wij heerlijk genieten van het zonnetje en de omgeving nog verder verkennen.

Te despues!
Maaike en Esmeralda

• 04 Februari 2016 - 13:44

Cees Uitenbroek:

Nou meiden. Dat was een heel positief verhaal. Goed dat het allemaal zo soepel verloopt. Fijn dat de eerste kennismaking achter de rug is. Je weet dan in ieder geval met welke mensen je te maken krijgt.
    En dat stappen van jullie?? Vrouwen intuïtie?? Het is een mirakel dat jullie het appartement weer hebben gevonden. Er moeten ongetwijfeld bij elke hoek borden hebben gestaan met de tekst : "appartement Esmeralda en Maaike, volg A".
    Veel plezier vandaag verder en geniet maar lekker van het mooie weer, goed eten en de prachtige stranden.

• 04 Februari 2016 - 21:32

Toon:

Leuk om te lezen meiden maar hou 't wel veilig hè? Veel succes op stage en veel plezier op 't strand.

Hebben jullie de video-lessen al bekeken? Benieuwd naar jullie reacties.